Jump to content

Photo

Omat projektit/bändit/musiikki

• Please log in to reply
151 replies to this topic

Elaith

Elaith
  • Member
  • 9369 posts
  • GenderFemale
  • LocationFairyGenderLand
Onko sinulla bändi?

Teetkö omia projekteja vai lauleletko tai soitteletko muuten vain itseksesi kotona?

Tuossa vuosien varrella on parikin kertaa ollut aihe omista yhtyeistä ja tuotoksista, sekä ihmiset mainostaneet erikseen töitään. Laitetaan se taas kokoon tänne. Kootaan tähän topicciin lankkulaisten omat tuotokset. Linkkiä kehiin ja eikun spekuloimaan. No, saa kehuakin jos siltä tuntuu.

Topicissa voi myös yrittää kuuluttaa soittajia/laulajia yhtyeisiinne tai projekteihinne.
  • 0
Almost Again
But not anymore

Simppa

Simppa
  • Members
  • 1856 posts
  • GenderMale
  • LocationHelsinki, Finland
Noniin, mainostetaas taas:

Elikäs soittelen kiippareita ja jodlaan taustoja melodista metallia kilkuttavassa bändissä nimeltään Far'n Beyond.
Bändi perustettiin 2001 ja itse liityin 2002 tammikuussa mukaan. Nykyään mennään jo täysin omalla materiaalilla, josta saa hyvän kuvan vaikkapa Mikseristä. (kolme kokonaista biisiä, kannattaa downloadata ;) )
Tyylillisesti taidetaan muistuttaa nykybändeistä eniten Leveragea (Torsti Spoof ko. bändistä miksasi ja masteroi nuo promobiisit) tai Brother firetribeä, eli aika kasarivaikutteista tuo matsku on, joskin soundien suhteen pyritään tietysti moderniin meininkiin. Mutta kuunnelkaa ja päätelkää itse. Ja palautettakin saa laittaa :)

//edit

Uusi basisti löytyi ja oli jo tuoreimman promomme äänityksissä mukana. Mikseriin tullee maistiaisia lähiviikkoina.

Edited by Simppa, 30 March 2007 - 04:50 AM.

• 0

- S1mppa @ #nightwish.fi @ ircnet -
Far'n Beyond

Madri

Madri
  • Members
  • 381 posts
  • GenderMale
  • LocationHelsinki, Finland
En ole yhdessäkään bändissä enkä projektissa koskaan vaikuttanut, mutta aina silloin tällöin minut voi bongata Helsingin Hevimestasta ääntelemässä hevikaraokea. Ääntelyn tekninen taso ja sielukkuus taitavat mennä alkoholin nautintatahdin mukaan, eli mitä enemmän alkoholia, sen enemmän sielukkuutta mutta sen vähemmän teknistä tasoa ...

Suurin ongelma on se, etten ole koskaan saanut ääntelylleni minkäänlaista todentuntuista kritiikkiä, vaan yleensä humalaista selkääntaputtelua ... :huh:

--Madri
  • 0
Nightfall ... It slowly crept in and changed us all ...

Leija

Leija
  • Members
  • 1024 posts
  • GenderMale
  • LocationTampere, Finland
Ei ole tällä hetkellä menossa mitään kunnon projektia, mutta fuksivuonna koulukavereiden kanssa perustettu bilebändimme "Solut, kudokset ja niiden toiminta" (sai nimensä perustamishetkellä käynnissä olleen jakson mukaan... :D) keikkailee säännöllisen epäsäännöllisesti. Tähän mennessä on esiinnytty eri bileissä kolmasti, maaliskuun alussa päästään keikalle kauppatieteilijöiden vuosijuhlien jatkoilla ja huhtikuussa puolestaan pitäisi soittaa kurssimme järjestämässä fuksigaalassa jotakin. Biisimateriaali on covereita laidasta laitaan, James Brownista Rammsteiniin.

Ainejärjestöllä on myös näytelmäkerho, joka on vuosittain organisoinut eräänlaisen musikaalinäytelmäspektaakkelin. Soitin kyseisessä systeemissä viime vuonna ja niin on tarkoitus tehdä tänäkin keväänä.
  • 0
Kaikkihan me kuljemme loassa, mutta toiset meistä katsovat tähtiin.

Guest_Gothelia_*

Guest_Gothelia_*
  • Guests
Itsekseni kotona lauleskelen ja karaokea aina promillemäärän salliessa. :P
No, seriously, lauloin kuorossa lähes vuosikymmenen ja musiikkiluokilla vietin peruskouluni. Yhteenkään vakavaan projektiin en ole eksynyt, mutta rakastan laulamista aina tilaisuuden tullen. Olen myös soittanut sekä pianoa että klarinettia, ja pianoa tulee joskus kotona vieläkin kokeiltua.

Sävellän ja sanoitan myös hyvin alustavasti omia biisejä. Meaning, minun musiikinteoria-ymmärrykselläni ei mitään säveleepoksia nuottiviivoille taiteilla. Mutta silloin tällöin vain joku sävel pukkaa päähän, siihen syntyy tekstit ja avot. Eräs musikaalisesti hyvin lahjakas kaverini (nyt päättelemässä musiikkilukiota Kuopiossa), joka on monessakin pikkukokoonpanossa ollut mukana, heitti kerran puolivakavissaan että voisin joskus työstää materiaalia hänellekin esitettäväksi. Sitten hamaassa tulevaisuudessa, ehkä.
Eihän sitä koskaan tiedä, mihin elämä vie.
  • 0

Guest_MizWinter_*

Guest_MizWinter_*
  • Guests
Otin iskän neuvosta vaarin, ja noin vuosi sitten aloin kitaransoiton ohella myös lauleskelemaan. Ihan mukavasti on tullut jo tunnustusta, viimeksi lauantaina, kun oli iskän työkaveri ja tämän vaimo meillä kylässä. Oli oikein mukava ja musapainotteinen ilta. Lauloimme ja soitimme monia tuttuja biisejä, ja pääsin esittämään siinä samalla repertoaarini läpi. Kyllä siitä tykättiin. :)

Bändisoitosta on kokemusta hieman, kun lukiossa yhdellä rennolla musiikinkurssilla sävelsin synisti-kaverini kanssa sellaisen fiilistely-utu-progebiisin. Musiikinryhmä tykkäsi siitä, ja musiikinopettaja pyysi meitä esittämään kappaleen vielä toiseen kertaan (kun muut esittivät omansa vain kerran) ja pisti meidät sitten oikein esittämään sen jossain koulun juhlassa. Se oli luultavasti elämäni paras hetki, kun biisin loputtua yleisö oli hetken hiiren hiljaa ja alkoi sitten räjähdyksenomaisesti taputtaa. 8)

Noiden muutaminen muiden musakaverinkin kanssa on tullut hieman jamiteltua, mutta siitä ei koskaan meinaa tulla oikein mitään, koska he käyvät keskenään samaa musiikkiopistoa, heillä on oma bändi, ja heidän musiikillinen yhteisymmärryksensä on aivan eri sfääreissä kuin minun. Soinnuttelu -ja sooloilutaito on mulla onneksi hieman kohentunut, ja alan pysyä jo jotenkuten rallissa mukana :D Itseä parempien seurassa oppii onneksi parhaiten. Myös yhden aloittelevan rumpalin kanssa on tullut jotain random settiä heitettyä.

Kiteytettynä, mua voisi musiikilliseti luonnehtia tällaiseksi nuotiotrubaduuriksi, joka tietää joitain hevi/rock-juttuja myös sähkökitaralla.

Edited by MizWinter, 24 February 2007 - 12:02 AM.

• 0

Guest_Lede_*

Guest_Lede_*
  • Guests
Bassoa olen kuutisen vuotta kohta soitellut, kitaraa jonkin verran yli kolme. Myös örinävokalisointia yritän myöskin harrastaa, enemmän tai vähemmän hyvällä menestyksellä. Jonkin verran myös sävellän biisejä, jotka tuppaavat menemään tuonne doom/black metallin puolelle.

Bändejä on tällä hetkellä pari, toisessa soitamme power/proge metallia, toisessa kaikkea humpasta suomirockiin.
  • 0

HooPee

HooPee
  • Moderator/Moderaattori
  • 5252 posts
  • GenderFemale
  • LocationTampere, Finland
Mie aloitin laulamisen ekalla luokalla, kuorossa. Lauloin kuorossa 11 vuotta.
Viimeiset 4,5 vuotta olen käynyt laulutunneilla ja harjoittelen kotona vähintään pari tuntia päivässä. Laulan myös bändissä.

Esiintymiskokemusta on kertynyt mukavasti vuosien aikana, sekä kuoron kanssa, että yksin. Kuoron kanssa esiinnnyttiin monissa tapahtumissa, "suurin" esiintyminen oli eräillä festareilla 12 000 ihmiselle. Yksin olen esiintynyt erilaisissa konserteissa ja juhlissa, sekä koulun tapahtumissa.

Pianoa olen soittanut 11,5 vuotta, tosin tunnit lopetin tuossa keväällä, kun keskityn tuohon laulamiseen enemmän. Omaksi iloksi soittelen pianoa kyllä usein.

Omia biisejäkin tulee tehtyä, bändin kanssa niitä ollaan treenailtu jonkun verran.

Selloa ja viulua ja olis hieno osata soittaa, mutta ei vaan aika riitä.

Edited by Heviprinsessa, 24 February 2007 - 10:05 AM.

• 0

And I'll speak to you silently
And know that you'll hear me
The feeling is more than I've ever known

Guest_Savior_*

Guest_Savior_*
  • Guests
Projekti löytyy. Stuffia täällä. Lisää weirdoilua tulossa kevään-kesän mittaan, parempaa äänenlaatua ja nettisvuja ja ties mitä shittii. Yayay.

Edited by Savior, 20 April 2007 - 09:44 AM.

• 0

tundra

tundra
  • Members
  • 121 posts
  • GenderFemale
  • LocationTurku
No, minulla on ollut projekti päällä viimeiset viisi vuotta.

Laulua opiskelen tällä hetkellä, ihan perusasteella tosin. Klassinen laulanta ei taida olla täysin minun juttuni, mutta kullanarvoista opetusta tunneilta olen saanut... Lisäksi soitan selloa. Tunneilla en tosin ole käynyt enää vuoteen, mutta soitan kuitenkin usein.

Pianon ja koskettimien suhteen olen itseoppinut (teoriaopinnoista on tosin ollut tässä suhteessa hyötyä). Näillä teen pääsääntöisesti omat biisini. Tyyli menee missä milloinkin.. :huh: No, sanotaan vaikka että bändimusiikkia se ei oikeastaan ole, kun äänimaailma koostuu pitkälti jousisoittimista, laulusta ja kaikesta mitä synasta nyt sattuu löytymään. Melodiat ovat pääosassa. Näin siis ainakin toistaiseksi.

Bändissä en ole koskaan soittanut. Ei ole kyllä koskaan tullut tilaisuuttakaan. Olen tällainen yksinpuurtaja, taidan pelätä kritiikkiä liikaa. :) Tarkoitus olisi kuitenkin saada matskua näytille nettiin, kun saan pelit ja vehkeet kuntoon.

Edited by tundra, 03 March 2007 - 10:02 PM.

• 0
'Opportunity. Chance,' said Mr Watts. 'The window opens and the bird flies out.'

Guest_salmiakki_*

Guest_salmiakki_*
  • Guests
Mun tämän hetken suurin unelma olis saada oma bändi tai liittyä johonkin bändiin. Mulla ei tosin kokemusta ole sen enempää kuin linnulla karvoja, mutta tykkään laulaa ja soittaa synaa. Oon tähän "lauluharrastukseen" herännyt vasta ihan pai vuotta tai vuosi sitten, kun aloin miettiä, että ehkä mä jopa osaisin laulaa... Sitten musiikinopettaja ehdotti, että tuun kuorokurssille, kun osaan laulaa korkeelta. :I

Syntikan ostin viime kesänä, ja aloin itseopiskella soittoa. Osaan soittaa sointuja, ja korvakuulo on sen verran hyvä, että osaan soittaa melkein mitä vain melodiaa... Jotain omia tilutuksiakin olen kehitellyt, jotka on omasta mielestä ihan kivoja, mutta eivät tosin ole kovin heavyä. Ehkä lähempänä jotain rokkia, mutta oikeastaan eipä sitä nyt välttämättä osaa sanoa, minkä kategorian musiikkia on, jos soittaa pelkällä synalla... Niistähän saisi vaikka mitä. *Höpöti höpöti*

Tunneille ois tosi kiva mennä. Sekä soitto- että laulutunneille. Mutta aika ja rahat ei välttämättä riitä. :(
  • 0

Guest_OceanMaiden_*

Guest_OceanMaiden_*
  • Guests
Kyllähän tuota musiikkia tulee harrastettua... Olen soitellut kahdeksan vuotta viulua ja pari vuotta sitten rupesi rummut kiinnostamaan. Olen yhdessä bändissä tällä hetkellä jossa tehtäväni on laulaa. Koulussa olen aina se joka saa mennä luokan eteen mikki kädessä esilaulajaksi. Vielä vuosi sitten minua vaivasi kamala esiintymiskammo mutta nyt kun olen taas alkanut laulaa, on kammo kadonnut tiehensä (onneksi). Monet myös ihmettelevät miten osaan laulaa korkealta :I... Pianoakin osaan vähäsen soittaa mutta sitä en ota yhtä vakavasti kuin näitä muita.

Tällä hetkellä ei ole projekteja menossa... :)
  • 0

Guest_Socramon_*

Guest_Socramon_*
  • Guests
Projekti.
  • 0

Guest_Tuhannen markan seteli_*

• Guests
Pestilencia

Death/Black meteliä.
UG-äänenlaatu saatiin aikaan digikameranauhoituksella.
  • 0

Guest_Minerva_*

Guest_Minerva_*
  • Guests
Olen harrastanut musiikkia oikeastaan koko pienen ikäni. Laulamisen aloitin jo kahden vuoden kypsässä iässä, sellonsoiton viisi vuotta sitten, ja kitaraa rupesin rääkkäämään suunnilleen kolme tai neljä vuotta sitten. Millään kitaratunneilla en ole koskaan käynyt, vaan olen täysin itseoppinut, mikä tietysti selittääkin hiukkaisen kehnon tasoni.:P Mutta yritys on kova, ja rohkeutta uskoa, että jonakin päivänä opin vielä. Ainakin vähän paremmaksi.
Bänditoimintaakin on tullut harastettua enemmän tai vähemmän mukavissa kokoonpanoissa, mutta koskaan se ei ole tuntunut oikein kivalta. En kai sitten koskaan ole sopeutunut täysin porukkaan.

Laulaminen lienee minulla se juttu, missä olen suhteellisen lahjakas. Voisin ihan rehellisesti sanoa, että se on melkein ainoa asia, missä olen hyvä, vaikken sitä aina itselleni pysty tunnustamaankaan, vaikka olen saanut kehuja melkein minulle tuntemattomiltakin ihmisiltä. :I Muutaman laulukurssin olen käynyt, ja laulutunnit olisi tarkoitus aloittaa ensi syksynä.

Mutta joo, siihen projektiin sitten vissiin.
Olen kolmisen vuotta väsäillyt omia biisejä. Jossain vaiheessa toivoin kovasti saavani oman bändin, sillä musiikki oli suhteellisen raskasta, eikä todellakaan toiminut vain kitaralla. Kuitenkin tässä vähitellelen laulu ja akustisen kitaran soitto on alkanut tuntua eniten siltä omalta jutulta, enkä ole pahemmin enää bändiä kaipaillutkaan, vaan tahtonut mieluummin tehdä kaiken ihan itse. Perusteluna siihen on kai ollut se, että haluan tehdä aivan omaa juttuani. Tällä hetkellä työstämääni materiaalia voisi kai kutsua lähinnä jonkinsorttiseksi pop-rockiksi, muttei sekään anna välttämättä aivan oikeaa kuvaa. Kunhan joskus tulevaissudessa saan MySpace-sivut tai muut sentapaiset, niin pistän kyllä tänne linkkiä.

Edited by Minerva, 18 June 2007 - 02:25 PM.

• 0

Guest_Hewi_*

Guest_Hewi_*
  • Guests
Necessary Evil

Perinteistä Heavy Metallia, eipä sen kummempia. Soundit noissa nykyisissä nauhoituksissa vähän kököt rumpujen kohalta ja laulukin heitteleepi vähän liikaa, mutta kyllä se siitä. Kuunnelkaa vaikka Regenesis, Faith in Man ja Peacemaker niin saa aika hyvän kuvan millasta musiikkia myö soitetaan. Tulevissa biiseissä vieläkin enemmän thrash vaikutteita.
  • 0

Guest_villeyk_*

Guest_villeyk_*
  • Guests
Moi.

Oon Ville ja soitan emoa.

Guest_Marikken_*

Guest_Marikken_*
  • Guests
Viimein jotakin valmista :)

Etsin nyt bändin jäseniä, mutta biisit alkaa olla valmiina.
eka virallinen single julkaistu tänään, käykääs kurkkaan:

www.myspace.com/marrevoice

Taustat laulaa iki-ihana Amorphiksen Tomi Joutsen :)
  • 0

Guest_Dreamfinder_*

Guest_Dreamfinder_*
  • Guests
Syntikoita tulee soiteltua ja biisejä tehtyä / sanoitettua tällä hetkellä vielä omaksi iloksi. Lähitulevaisuudessa todennäköisesti kääntyy projektiksi ja tällä hetkellä dark ambient tason kappaleisiin otetaan mukaan kitarat, basso, rummut sekä mies ja naislaulu. Aikaa kun vielä olisi. :/

Tyylisuuntana on Summoning, Bal-Sagoth, Nightwish -henkinen, kosketinvetoinen fiilistelyn ja mahtipontisuuden välimaastoon sijoittuva kama. Netissä ei tällä hetkellä ole sampleja jaossa, mutta katsotaan mitä syksy tuo tullessaan. ;) Muutamille tämän laudan tyypeille olen sampleja lähetellyt, mutta ei sen kummempia vielä.
  • 0

Guest_Savior_*

Guest_Savior_*
  • Guests

Moi.

Täydellinen tuotanto ja äänenlaatu, ei tuollaisesta voi kotivermeillä edes uneksia. Ei tainnut olla studiolla pyörähtäminen ihan ilmaista?
  • 0

Guest_villeyk_*

Guest_villeyk_*
  • Guests

Täydellinen tuotanto ja äänenlaatu, ei tuollaisesta voi kotivermeillä edes uneksia. Ei tainnut olla studiolla pyörähtäminen ihan ilmaista?

Ei, mutta onneks oli suhteita, sponsoreita tukena ja ihmiset, jotka olivat sen verran innostuneita tekemään, että uhrasivat omaakin aikaansa nauhoittamiseen. Eli suhteessa tuli melko halvaksikin.

• Guests
War machinery

Rässin tapaista juttua. Discographystä pääsee yhden biisin kuuntelemaan.
  • 0

Guest_Savior_*

Guest_Savior_*
  • Guests

War machinery

Rässin tapaista juttua. Discographystä pääsee yhden biisin kuuntelemaan.

No enpä päässy ees puolikasta.

Edited by Savior, 26 February 2008 - 05:13 PM.

• 0

Guest_Saradas_*

Guest_Saradas_*
  • Guests
Niin, mie soitan pianoa kansalaisopistossa ja laulan aikas hyvin :]
Pianoa on tullu soitettua semmoset.. neljä vuotta. Aika vähänhän se kyllä tosissaan on, mutta kyllä niitä nightwishin kappaleita tulee vedettyä :W: Nyt olen soittanu bändissä ja säveltäny omia kappaleita.. Mutta eihän ne mitään sen kummosempia ole... Ei niitä ees viitti ladata koneelle :D Niin surkeita ne omasta mielestäni on.. Mutta musiikinopettaja on kyllä niitä kehunu.. joten, ei kai ne NIIN kamalia voi loppujen lopuksi olla... :I Kanttorihan se tyyppi on..
  • 0

Guest_hatebreeder_*

Guest_hatebreeder_*
  • Guests

Moi.

Mukavan kuuloista, laulajalla hieno ääni.. Soundit ja tuotanto ovat tosiaan loistavasti kohallaan! Mulla tuli välillä Wolverine mieleen noista myspacen kappaleista jostain syystä.. ei ollenkaan huono asia.

Itse olen saanut juuri valmiiks Random Mulletin kanssa uuden demolevykkeen, pari vuotta sitä tulikin väännettyä. Koskettimia soittelen ite, on tullut soiteltua reilut kymmenen vuotta. Bändimme tyyli on enimmälti progemetallia mutta löytyy ihan laidasta laitaan vaikutteita.
Kaikki levyn biisit löytyy väliaikaisilta kotisivuilta www.RANDOMMULLET.com :]

Ja jos ei sivuille asti jaksa raahautua niin tuossapa suoraa llinkkiä yhteen biiseistä Random Mullet - Infection
  • 0

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users