Jump to content

Sonata Arctica

• Please log in to reply
200 replies to this topic

Guest_Orion_*

Guest_Orion_*
  • Guests
Miten te, "ensin waretan ja sitten ostan jos se on hyvä", ratkaisitte tämän ongelman ennen internettiä?
  • 0

Dillinger

Dillinger
  • Members
  • 6337 posts
  • GenderNot Telling
Ei millään, paitsi just sillä että kuunneltiin joko kaupassa levyä se sallittu pari minuuttia tai sitten lainattiin levy kaverilta :D

Ja läheskään kaikkia ostamiani levyjä en koewareta, näin teen vain silloin jos esim. kuulen bändiltä x oikein hyvän biisin ja haluan tietää onko muukin bändin tuotanto miellyttävää, kas kun yhdestä biisistä kaksikymppiä on aika suolainen hinta.
  • 0

The light at the end of the tunnel is just a train coming towards me.

Guest_Sir Juzzi_*

Guest_Sir Juzzi_*
  • Guests

Minusta osaa biisejä vaivasi vähän se että osa a ja osa b tuntuivat olevan jotenkin peräkkäinliimattuja. Tätäkkö meinaat? Väkinäisyydestä en tiedä, en kuitenkaan usko että Tony on hampaat irvessä vääntänyt Unian biisejä kuulostamaan siltä miltä kuulostavat, kun miettii miten helposti aimmat biisit ovat tulleet.

Just tuota. Biiseissä on vähän sellaisia kohtia, jotka vaan yhtäkkiä ilmestyvät jostain. Se toimii siellä täällä tehokeinona, mutta ei enää lähes joka kappaleessa. Sitten varsinkin loppupuolella on kokeiltu joitain synasoundeja ja muita juttuja, jotka eivät kuulosta korvaani mitenkään kovin hyvältä, ja sitten on sellaisia hilipatihippaa-vetoja, jotka ovat yhtä aikaa joka puolella ja koittavat repiä kuulijan (tai no, ainakin minun) hiukset irti päänahasta. ;)

En silti teilaa ihan täysin, levyllä oli paljon hyviäkin kohtia. Mutta ei se minusta kuulosta ollenkaan niin luontevalta kuin Sonatan aiemmat levyt. Odotan myös kauhulla, miten Kakko selviää lauluosuuksista livetilanteessa.
  • 0

Guest_Helmiäinen_*

Guest_Helmiäinen_*
  • Guests
Laulamalla hilpeästi humoristiseen tyyliin uusituilla lyriikoilla ja englantia huonosti ääntäen?

Mitä kuvittelisit. :P Eiköhän se siitä, tuskin aikovat vetää livenä mitään mikä kuulostaisi kovin törkeältä. Tai sitten kyllä ja eturivin hardcorefanit pyörtyilevät tyrmistyksestä. Sen näkee/kuulee sitten. Tulipa muuten turha posti.

*vaipuu kauhistuttaviin mielikuviin*
  • 0

radamsa

radamsa
  • Members
  • 464 posts
  • GenderMale
  • LocationEspoo, Finland
Sonataa kuunneltu vuoden, öö, 2004 alusta. Samoihin aikoihin itseasiassa Nightwishiäkin kuulin ensimmäisen kerran. Tykkäilen kovasti, keikoilla oltu muutama kerta ja studioalbumit plus live-levy, DVD ja joitakin sinkkuloita löytyy.

Tuosta uudesta sinkusta halusin vain sen verran sanoa, että itse pidän erittäin paljon. Iskee paljon kovemmin kuin muutamat aikaisemmat sinkut, biisissä on niin kaunis ja surumielinenkin tunnelma. Ikään kuin balladi, mutta ei kuitenkaan. Ainakaan soitannollisesti, tunnelmaltaan kyllä. Kosketinosuudet ovat varsinkin erityisen kauniit, sekä kaihoisat laulumelodiat.
Tuleva pitkäsoitto on jo ennakkovarauksessa, ja tottakai pitää uudet biisit livenäkin päästä tarkastamaan.
  • 0
Mie virsuissa vitistän
Tuohikengissä kitistän

Guest_Sailmaid_*

Guest_Sailmaid_*
  • Guests
No just...
Syy, miksi kommentoin levyn olevan jo imutettavana oli likinnä se, että Jussi itse kysyi muutamaa postausta aiemmin Figgeltä (vai mikä diileri nyt onkaan nykyisin), että onko hän itse kuullut levyä vai arveleeko vain vastaavaa. Ehkä minun olisi pitänyt leikkiä nettineroa ja käyttää Quote-toimintoa postauksessani, mutta kun tämä foorumeilla käyminen ja keskustelujen seuraaminen ei ole koko elämäni tai päivätyötäni vastaavaa aikaa vaativaa työtä, en vaivautunut niin tekemään. Siitä pahoitteluni, mikäli se oli syy, joka oikeuttaa vittuiluun minua kohtaan.
(Ja toisekseen, en osaa sitä edes käyttää. Se kertokoon samalla tästä taidokkuudestani www-maailmassa. Heh.)

"Tottakai minä halusin huomauttaa, että levy on tullut nettiin, että me kaikki voisimme sen sieltä imuroida" -huomaa sarkasmi-.
Just joo, huomautan, että olen kolmekymppinen akka, eikä minulla ole muutenkaan tarvetta imuutella levyjäni netistä, työssäkäyvällä asianharrastajalla on aina sen verran rahaa, että voi levynsä ostaa, mikäli uutta musiikkia kaipaa.
En arvostele heitä, jotka varastavat musiikkinsa netistä, enkä heitä jotka sitä sinne lataavat. Eivätköhän itse viisaissa pienissä päissään tiedä, mitä tekevät. Minun tehtäväni on huolehtia VAIN siitä naamasta ja päästä, joka peilissäni näkyy. Ja sen tekemisistä ja tekemättäjättämisistä olen vastuussa. Vain ja ainoastaan.

Ja mitä anata sorctican (todella nerokkaan nickin olet keksinyt, ihanko itse) kommenttiin pikkulehdistä tulee, niin voin kertoa, että yhtäkään promoa ns. pikkulehdet eivät ole vielä saaneet. Enempikin ongelmana lienee jo "alan ammattilehtiin" sekä tuikitärkeisiin pikkunettiportaaleihin lähetetyt promot, jotka valitettavasti liukenevat netin syövereihin huomattavasti sanomalehtiä nopeammin.
Liekö syy sitten osaksi "toimittajakunnassa", jotka ovat webin saloista huomattavasti enemmän perillä, mitä tavalliset toimittajat.
Myöskään pikkulehtiin promoja ei automaattisesti edes lähetellä. Ne pitää itse levy-yhtiöstä erikseen pyytää.

Lisäksi melkein uskallan vannoa, että varsinaisia Journalistiliiton jäseniä (kyllä, olen itse ja se sitoo minua tiettyihin periaatteisiin, eikä press-korttia automaattisesti edes saa) nykyajan "musiikkitoimittajissa" on melkoisen vähän tai edes journalismin eettisiin periaatteisiin sitoutuneita ihmisiä. Webbimusareita (joista osa ON oikeasti hyviä, hyvällä maulla ja taidolla toteutettuja tiedonvälittäjiä) on nykyisin liiankin paljon, etenkin niitä, jotka aktivoituvat ainoastaan festareiden aikaan ja sillä huolehtivat itselleen ilmaisia sisäänpääsyjä kekkereihin patsastelemaan ilman sen suurempia toimituksellisia tarkoituksia. Näitä työn tuloksia mielestäni festarijärjestäjien kannattaisi valvoa tarkemmin, mutta eipä se minulta ole pois, vaikka festareilla keikkuu jokunen hupikaljaa kittaava toimittaja, jonka "artikkelit" kirjoitetaan tyyliin kysymys-vastaus. Ei minulta, mutta journalistisen alan uskottavuudelta kylläkin.
Meitäkin nimittäin on, jotka tätä työtä tekevät tosissaan ja ylpeinä. Ei siis siitä, kuka tuntee eniten muusikoita ja käy heidän kanssa läppää heittämässä tai kaljaa juomassa. Esim. itse olen pitänyt huolen aina siitä, että haastikset hoidetaan selvänä, ei tukka-sekaisin-kännissä, kuten monen olen todistanut työtään festareilla tekevän.
Ja sitten nämä "ammattitaitoisetharrastajakeikkakuvaajat" jotka salamalla rätkivät kuvansa eturivin edestä, ovat juttu sinänsä... Mutta eiköhän sekin mene tämän topikin ulkopuolelle.

Ja mitä siihen luuloon, mitä Anata Sorctiainen (tai mikä onkaan) tuossa rohkeasti allekirjoittaneesta vihjaili, niin voin sinulle varmaan myös sen paljastaa, että Jussi tuskin minuun vittasi "warettamisen leuhkimisella". Sellaisesta asiasta en ole koskaan keskustellut foorumilla, (kirjoitan tänne äärimmäisen harvoin muutenkin, vaikka vierailen useamman kerran päivässä, mutten näe pointtia kommentoida joka topikkia, jos olen samaa mieltä tai joku on ajatukseni jo kirjallisesti ilmaissut) ja voin myös uskaliaasti paljastaa, että sen vertaa nettineronörttiä minussa ei ole, että edes osaisin warettaa tai edes hallitsisin vastaavan ohjelman käyttöä. Olen siihen liian tyhmä.
Puhumattakaan levyjen vuotamisesta nettiin.
Osaan käyttää näppistä ja koneen virtapainiketta, sekä jonkin verran Photaria ja InDesignia ja se riittää minulle. :)

Tämän enempää minulla tuskin on asiaan sanomista. Ja jos/kun tekstissäni on kirjoitus/kielioppivirheitä, sivuuttakaa ne. Olen liian v*ttuuntunut niitä tällä hetkellä korjailemaan. Tai tekstiäni stilisoimaan.
Tai muiden kirjoittamien kommenttien merkittävyyttä arvioimaan, tämä sinulle Jussi, vaikka sinua ystävänäni pidänkin. Joskus vain sinunkin foorumipoliisin leikkiminen menee minulla yli ymmärryksen. Mutta jokaiselle meille tärkeilymme suotakoon, eikö. :)

Ja P.S. Uniaa en edellämainituista syistä ole vielä kuullut, odotan aikani, mutta sinkun pikaisesti radiosta tallilla ollessani. Sonatalta kuulosti, vähän pätkityltä tosin tai sellaiselta katkonaiselta, kertsi oli kertakuulemalta vähän hukassa. Tyyliin "oliko se toi, vai toi pätkä". Jospa tyypit soittais 27.4. Teatriassa jotain uuttakin kamaa. Sinne olen menossa.
Ja joo, pidän bändistä kovasti, jo monta vuotta.

edit: lisätty pari huomautusta sulkeisiin.

Edited by Sailmaid, 13 April 2007 - 09:59 PM.

• 0

Guest_Sir Juzzi_*

Guest_Sir Juzzi_*
  • Guests

Tai muiden kirjoittamien kommenttien merkittävyyttä arvioimaan, tämä sinulle Jussi, vaikka sinua ystävänäni pidänkin.

Vähän pelkäsinkin, että sarkasmi minun puoleltani menee yhtä lailla ohi, loukkaukseksi se ei ollut millään tapaa tarkoitettu. Tiedän kyllä, mitä ajattelit kun kirjoitit Unian vuotamisesta, mutta minusta on aina vähän kyseenalaista kertoa että levy on vuotanut. Saisivatpahan warettajat ainakin itse ottaa selvää, koska levyä kannattaa alkaa etsimään. Se kun on mahdollista, että jotkut kuulevat ihan fyysistä promoa, vaikkeivät sellaista omiin käsiinsä saakaan.

Sonatan foorumille saa kuulemma bannit, jos menee möläyttämään jotain epämääräistä uudesta levystä.
  • 0

The Enigma

The Enigma
  • Member
  • 3078 posts
  • GenderMale
  • LocationFinland
Luen Sonatan lautaa satunnaisesti, mutta postailu sinne ei oikein kiinnosta, syystä että en ymmärrä Sonatan foorumipolitiikkaa. Siellä on aina harjoitettu aivan saatananmoista rokkipoliisimentaliteettia ja deletoitu/lukittu/bannattu ihmisiä melko köykäisin ja välillä oudoin perustein. Ei noin! Ei ole bändin imagolle hyväksi noitten modejen harjoittma fanien jatkuva kepittäminen ja sääntökirjan heiluttelu.
Esimerkkinä nyt vaikka tämä viime päivien epälooginen (lue: epätoivoinen) episodi yhtäkkiä kieltää kaikki puhe Sonatan uuden levyn sisällöstä foorumilla, vaikka sinne kuitenkin pyydettiin ja edelleen pyydetään linkkamaan levyn arvosteluja netistä? WTF? Siis voin kyllä laittaa arvosteluni tästä uutukaisesta minne tahansa julki ja sen jälkeen linkata sen ko. foorumille, mutta jos pukahdan levyn sisällöstä laudalla, saan bannit? Hohoi!

Sailiska, sinänsä aiheellinen kuohuntasi journalistien moraalista ja sen mataluudesta aikaansai melkein nurunremakan täällä, kiitos paljon. :D
Tämä tiedoksi: Netistä löytyy melkein kaikki, siis myös uusi musiikki pelkästään Googlea tms hakukoneita, englannin kielen taitoa ja aivoja käyttäen. Ehkä knowhowni aiheesta on himpun keskiverron yläpuolella mutta siksi en myöskään ole koskaan vaivautuut asentamaan yhtään p2p, torrent tai muuta waretusohjelmaa. On aivan turhaa avata uutta reittiä roskalle ja viruksille koska kaiken löytää yhtä helposti selaimella ja googelilla jos haluaa.
100% keinoa estää levyn vuotaminen ennen virallista julkaisupäivää ei vielä ole kukaan keksinyt ja koska promoamista kuitenkin tarvitaan markkinoinnin vuoksi levy on saatettava ennakkoon ison kriitikkojoukon kuultavaksi jollain keinoin. Aina kun jokin mediatiedosto pääsee ulos, julkaisijalla ei enää ole keinoa estää kopioimasta ja levittämästä sitä. Nuclear Blast kokeili After Foreverin uutukaisen promoamista jakamalla albumia CD-levyn sijasta rekisteröityinä ja henk.koht. koodattuina wma-tiedostoina, mutta se ei muuttanut mitään ja albumi levisi heti nettiin kuten ennenkin.
Paradoksi on, että artisti levyineen tarvitsee julkisuutta elääkseen, mutta julkisuutta ei kukaan voi hallita, se kulkee omaa fraktaalista kulkuaan. On siis vain sopeuduttava olevaan ja tulevaan.
  • 0
Stop saying "I know how you feel"
How could anyone know how another feels?

Guest_Orion_*

Guest_Orion_*
  • Guests
Warettamisen takia menetetyt rahat voi sitten periä tr00 faneilta tekemällä miljoona eri versiota siitä-ja-siitä levystä, sekä myymällä bändin nimellä kaikkea mahdollista sukkahousuista suihkuhävittäjiin... :P
  • 0

Dillinger

Dillinger
  • Members
  • 6337 posts
  • GenderNot Telling
Ohvi jatkuu: Vastoin yleistä harhaluuloa, bändit saavat leijonanosan tuloistaan soittamalla keikkoja ja myymällä paitoja yms krääsää. Ei se paljoa lompakkoa lihota jos levyä myydään vaikka 1000 kpl. Bändi saa tuollaisesta myynnistä n. 2000 euroa, joka jaettuna koko bändin kesken tekee 200-250 euroa naamaria kohti. Ja levymyyntiähän ei tilitetä joka kuukausi soittajan käteen.

Mutta jos ja kun vaikkapa Sonata Arctica myy Tavastian täyteen, tulee heille siitä sen verran rahaa että ilman levymyyntiäkin pärjätään kyllä mainiosti jonkin aikaa, varsinkin jos keikkaillaan muutenkin :)

Ja tähän on sitten ihan pakko kuitata että jos ja kun levystä x tulee se miljoona versiota eri bonareilla, minä tietenkin ostan sen version minkä saan helposti ja waretan ne bonarit :D Esim. Timo Tolkki on sanonut että japsibonusten waretus on hänen mielestään täysin OK. Minä en kertakaikkiaan ymmärrä ihmisiä jotka ostavat 5 kertaa saman levyn jos niiden viidellä eri versiolla on 5 eri bonusta. En tekisi noin, vaikka voittaisin lotossa.

Edited by Dillinger, 14 April 2007 - 09:36 AM.

• 0

Guest_Sailmaid_*

Guest_Sailmaid_*
  • Guests
Enigma: Näinhän tässä käy, kun pidättelee pitkiä puheita, tulee niistä helposti metritavaraa, joka sitten purkautuu jossain vaiheessa. Journalistinen kuohuntani on asia, josta olemme mm. alueemme sanomalehtimiesyhdistyksessä keskustelleet, mutta harvemmin siitä lopen missään näkee kommentointia. Joskus vain vatuttaa, kun meitä "oikeitakin toimittajia" linkitetään näihin myyriin, jotka tekevät alalle enemmän hallaa kuin hyötyä, ja juurikin netissä. Heidän joukossaan on myös erittäin hyviä tapauksia ja osaavia toimittajia, sen haluan myös aina tuoda esiin.
Olin monesta asiasta samaa mieltä kanssasi, kiitos keskustelun jatkamisesta ja siitä, että osasit myös löytää huumoria kiihtyneestä pajatuksestani :D

Jussi: Selitys hyväksytty, vähän itsekin arvelin, että asia olisi noin, mutta kommentoin silti, kun en varmakaan voinut olla. Ei pahalla sinullekaan, tietenkään.

Orionin kommentti sukkahousuista suihkuhävittäjiin toi tämän aamun ensimmäisen hymyn kasvoilleni. Hauska ilmaus, aion kopioida sen käyttööni pikimmiten :)

DilliFiggerin muistutus levymyynnin lompakonlihotuksesta oli asiallinen ja totta. Itsekin olen ollut myymässä monien tuttujen bändien paita-stringi-rannenauhasettiä keikoilla. Laidasta laitaan: Paidattomista sotureista manalanlautturien kautta vaahteraristeihin. *siinäpä pieni pähkinä lauantaiaamulle, ei liene edes vaikea, heh*

edit: Ja P.S. Mitä ihmettä Anata Sorbus tarkoitti tuolla aiemmin Liimataisen metsään katoamisella tai etsintäkuulutuksella? En ole kuullut asiasta mitään, enkä tiedä, mutta uteliaisuus nostaa päätään heti.

Edited by Sailmaid, 14 April 2007 - 10:09 AM.

• 0

Guest_Orion_*

Guest_Orion_*
  • Guests

Ja tähän on sitten ihan pakko kuitata että jos ja kun levystä x tulee se miljoona versiota eri bonareilla, minä tietenkin ostan sen version minkä saan helposti ja waretan ne bonarit :D Esim. Timo Tolkki on sanonut että japsibonusten waretus on hänen mielestään täysin OK. Minä en kertakaikkiaan ymmärrä ihmisiä jotka ostavat 5 kertaa saman levyn jos niiden viidellä eri versiolla on 5 eri bonusta. En tekisi noin, vaikka voittaisin lotossa.

Tai sitten voi odottaa että ilmestyy joku 'Unreleased Tracks'-levy. :]

Orionin kommentti sukkahousuista suihkuhävittäjiin toi tämän aamun ensimmäisen hymyn kasvoilleni. Hauska ilmaus, aion kopioida sen käyttööni pikimmiten :)

Jos hinnoista sovitaan. ;)
  • 0

Guest_Sailmaid_*

Guest_Sailmaid_*
  • Guests
Luonnollisesti! ;)
  • 0

Guest_Sir Juzzi_*

Guest_Sir Juzzi_*
  • Guests

Tai sitten voi odottaa että ilmestyy joku 'Unreleased Tracks'-levy. :]

...Joilla ei koskaan ole juuri niitä biisejä, jotka haluaisi kuulla.
  • 0

Guest_Orion_*

Guest_Orion_*
  • Guests
Paitsi jos se on sellainen, jossa on ne kaikki. ;)
  • 0

Dillinger

Dillinger
  • Members
  • 6337 posts
  • GenderNot Telling
Minusta koko "Unreleased Tracks" levyn julkaiseminen, bändillä kun bändillä, on aina enempi vähempi huti. Okei, tottakai myönnän että on kiva jos saa *kaiken* mitä yksi lempibändi julkaisee hankittua ihan levyllä, mutta oman kokemukseni perusteella nämä "Unreleased tracks" categorian biisit olisivat voineetkin jäädä sinne pöytälaatikkoon sen sijaan että tulevat julki. Jos nyt miettii vaikkapa topicin aiheena olevan Sonata Arctican singlebonuksia, niin mielestäni ne ovat ainakin lähes kaikki mitäänsanomattomia, ja kuulee hyvin minkä takia itse levylle ko.biisi ei päässyt. Kuvitelkaa nyt vaikka joku Wrecking the Sphere Reckoning Nightille. 7 minuuttinen biisi jossa on hirveää tukutukua ja leijuntaa sekaisin. Samaa kategoriaa edustavat Peacemaker ja Mary-Lou. Juu, ihan kivoja ovat kappaleina, mutta eivät istuisi sitten millään niille albumeille joilta ne pois jäivätkin.

Ja ei, en todellakaan halua kuulla mitään "näitä ei koskaan viitsitty tehdä valmiiksi"- autotalliversioita cd:llä. Ne jaksaa ehkä mielenkiinnosta kerran kuunnella läpi.

Metallicahan on muuten sanonut että joka ikinen Jamesin ja Larsin kirjoittama kappale on levylle päätynyt ja ainoat "Metallica-biisit" jotka jäivät laatikon pohjalle ovat AJFAn aikoihin tehdyt coverit Let it Loose Diamondheadilta ja The Money Will Roll Right In The Fangilta.

EDIT: Kielioppiviilausta.

Edited by Dillinger, 15 April 2007 - 10:28 AM.

• 0

Guest_Orion_*

Guest_Orion_*
  • Guests

Metallicahan on muuten sanonut että joka ikinen Jamesin ja Larsin kirjoittama kappale on levylle päätynyt ja ainoat "Metallica-biisit" jotka jäivät laatikon pohjalle ovat AJFAn aikoihin tehdyt coverit Let it Loose Diamondheadilta ja The Money Will Roll Right In The Fangilta.

Let it loose on Savage-nimisen bändin biisi. Bändi on myös jamitellut alkuaikoinaan Sucking My Love-nimistä biisiä, (jota ei ole koskaan julkaistu) se on Diamond Headin. Tuosta viimeksi mainitusta en ole koskaan kuullutkaan. Mistä olet moisen tiedon saanut?

Mä kyllä itse pidän ennenjulkaisemattomista+demoista. Mieluumin niitä esim. sinkulle kun jotain *insert sana tähän*-versioita siitä itse sinkkubiisistä. Saa rahoilleen paremman vastineen.
  • 0

Dillinger

Dillinger
  • Members
  • 6337 posts
  • GenderNot Telling
Lars mainitsi ihan lehtihaastattelussa Garage Incin aikaan että coveroivat Puppetsin aikaan tuon Fangin "The money will roll right in" kappaleen, mutta totesivat ettei se toimi ollenkaan, ja Lars nauroikin että ko. nauhoite pölyttyy jossain Hollywoodin kellarissa vielä tänäkin päivänä.

Orionin kanssa olen kyllä täysin samaa mieltä jälkimmäisessä: Mieluummin huono bonusraita kuin taatusti vielä huonompi tiesmikämix jostain biisistä.
  • 0

Guest_anata sorctica_*

Guest_anata sorctica_*
  • Guests

Ehkä minun olisi pitänyt leikkiä nettineroa ja käyttää Quote-toimintoa postauksessani, mutta kun tämä foorumeilla käyminen ja keskustelujen seuraaminen ei ole koko elämäni tai päivätyötäni vastaavaa aikaa vaativaa työtä, en vaivautunut niin tekemään. Siitä pahoitteluni, mikäli se oli syy, joka oikeuttaa vittuiluun minua kohtaan. Ja mitä siihen luuloon, mitä Anata Sorctiainen (tai mikä onkaan) tuossa rohkeasti allekirjoittaneesta vihjaili, niin voin sinulle varmaan myös sen paljastaa, että Jussi tuskin minuun vittasi "warettamisen leuhkimisella". Sellaisesta asiasta en ole koskaan keskustellut foorumilla, (kirjoitan tänne äärimmäisen harvoin muutenkin, vaikka vierailen useamman kerran päivässä, mutten näe pointtia kommentoida joka topikkia, jos olen samaa mieltä tai joku on ajatukseni jo kirjallisesti ilmaissut)

En mielestäni kyllä vittuillut tai vihjaillut edellisissä viesteissä kenellekään. Sanoinhan vaan, että en tiedä onko Sailmaid warettanut sen, koska en oikeasti tiedä. Enkä todellakaan tiedä ketä Jussi tarkoitti sillä warettamisella leuhkimisella. Sen vain tiedän, että itse en ole koskaan leuhkinut sellaisella. Ota Sailmaid huomioon, että kaikki muutkaan eivät välttämättä lue tätä palstaa 24/7, joten en voi varmuudella tietää mitä sä oot tällä laudalla puhunut aikaisemmin. Hämärästi edes muistan tollaisen nickin. Jos olisin tiennyt, että oot joku kolmekymppinen MILF :D, niin toki olisin heti olettanut, että sä et ole tehnyt sitä mistä mä sua "syytin".

Ja mitä anata sorctican (todella nerokkaan nickin olet keksinyt, ihanko itse)

Ihan itse keksin. Ja tiedän kyllä, että se on nerokas. Epe Li:n jälkeen nerokkain tällä laudalla. :] Alkuperäinen nickini oli mielestäni tosin vielä parempi, eräästä T-paidastani otettu TiceNits, mutta unohdin sen salasanan ja sähköpostin salasanan, joten oli pakko keksiä uusi.

Ja P.S. Mitä ihmettä Anata Sorbus tarkoitti tuolla aiemmin Liimataisen metsään katoamisella tai etsintäkuulutuksella? En ole kuullut asiasta mitään, enkä tiedä, mutta uteliaisuus nostaa päätään heti.

Sitä vaan, että parissa lehdessä näin aprillipäivän tienoilla juttua siitä, että Liimatainen ei ollut palannut kassulle(ilmeisesti lomilta) ja siitä tehtiin luonnollisesti etsintäkuulutus. Sonatan foorumilla kun kävin katsomassa, niin siellä oltiin lukittu koko topic aihetta koskien, kunnes bändi antaa virallisen tiedotteen siitä. Toi metsäjuttu oli vaan jonkun heitto ja on varmaankin ihan huuhaata, mutta tarkoittaa siis käytännössä sitä, että Liimatainen(on kai 28-vuotias nyt) piilottelisi jossain metsässä niin kauan kunnes täyttää 29v ja näin ollen ylittää sen maksimi-iän(oliko se 28 tai 29v) jolloin intti on käytävä.

Anata Sorbus, Anata Sorctiainen (tai mikä onkaan)

Arvon Sailmad, se on anata sorctica. :D Se lukee tossa vasemmalla ihan selvillä kirjaimilla. Ton ikäisenähän yleensä näkö alkaa huononemaan, joten sun kannattaa varmaan harkita rillien hankkimista. ;)

Figaro ja Jussi voisivat kanssa lopettaa sen levystä kertomisen siksi aikaa kunnes se on virallisesti ilmestynyt. Paljon kyseenalaisempaa se on kuin vaikkapa warettamisella leuhkiminen. Kukaanhan meistä ei voi tietää kuka sen on warettanut ja kenellä on laillinen promo. Eikä sillä ole mun mielestä mitään merkitystäkään. Se kenellä se laillinen versio on, menköön tekemään sen arvostelun sinne lehteen tms.

Noudattaa Elaithin neuvoa ja käyttää runsaasti hymiöitä ettei vaan kukaan tajua asioita taas väärin...
  • 0

Guest_Sailmaid_*

Guest_Sailmaid_*
  • Guests

Ota Sailmaid huomioon, että kaikki muutkaan eivät välttämättä lue tätä palstaa 24/7, joten en voi varmuudella tietää mitä sä oot tällä laudalla puhunut aikaisemmin. Hämärästi edes muistan tollaisen nickin. Jos olisin tiennyt, että oot joku kolmekymppinen MILF :D, niin toki olisin heti olettanut, että sä et ole tehnyt sitä mistä mä sua "syytin".

Tuolla sait jo IHAN kaiken anteeksi, ihanaa, olen MILF :D (Tosin ilman lapsia vielä, mutta eihän se haittaa, eihän :D) Omanarvontuntoni mukaan lukien olisin mieluummin MALF, mutta tämäkin käy ;)

Siksikin olen varmaan vähän "oudompi", että en yleensä kommentoi näitä "ihan samaa mieltä olen" tai muita joutavanpäiväisiä kommentteja, sillä koen ne itse typeriksi ja tylsiksi. Kirjoittelen vain, jos minulla on todellakin sanottavaa tai asiaa. Käyn täällä tosin monta kertaa päivässä :) Että sen verta utelias olen. Ja kanavalla oon ihan vakiotyyppejä (kai minut sellaiseksi luetaan).
Miittikäynnit ovat toistaiseksi rajoittuneet vain tuonne Tuskan suuntaan.

Kiitos sinulle myös Liimatainen -jutun selventämisestä. Jos mies vielä metsissä samoilee, niin toivottavasti saa edes metsämyyriä syödäkseen, muuten voi tulla nälkä. Heh, vitsit sikseen.
Asiallista olisi kyllä Sonatan puolesta korjata tilanne, jos tapaus olikin vain tyhmä huhu tai aprillipila. Toimittajana olen huomannut, että fiksu uutisointi ja huhujen korjaaminen on parempi, kuin vaieta asiat kuoliaiksi.

Arvon Sailmad, se on anata sorctica. Se lukee tossa vasemmalla ihan selvillä kirjaimilla. Ton ikäisenähän yleensä näkö alkaa huononemaan, joten sun kannattaa varmaan harkita rillien hankkimista.

Näinhän se valitettavasti on, hajataitto ja hajamielisyys on tehnyt vattuuntuneelle mielelle tepposet. Mutta tästälähtien MILF lupaa kirjoittaa nimesi oikein ;)
  • 0

The Enigma

The Enigma
  • Member
  • 3078 posts
  • GenderMale
  • LocationFinland
Liimataisen tekemisistä tai pitäisikö sanoa tekemättä jättämisistä ei ole muuta virallista tietoa, kuin että Tony ja Henrik ovat viimeisissä New Yorkin promoamismatkaan liittyvissä julkaistuissa haastatteluissa antaneet ymmärtää tilanteen olevan sekä bändin että Janin osalta ikävä kautta sekava. Toistaiseksi ilmoitettu on, että mies ei ainakaan esiinny Sonatan riveissä Amerikan kiertueella koska ei nyt keväällä pysty hakemaan työviisumia USA:han syksyä varten. Elias Viljanen paikkaa siis ainakin Lokakuun loppuun, jolloin alkavan neljan viikon Euroopan kiertueen kokoonpanosta ei vielä ole tietoja tihkunut. Eduskaksikon tie vei sittemmin promoamaan Saksaan joten Sonatan sivusto odottelee edelleen sitä asian tiimoilta luvattua virallista lausuntoa.

Edit: Asian selvennykseksi, Janin viisumin saantiin liittyvät vaikeudet johtuvat yksinomaan kansalaisvelvollisuuden suorittamiseen liittyvistä seikoista. Laajempia spekulaatiota ei ole syytä vetää kuvioon, koska mikään haastiksissa mainittu ei anna aihetta viitata mihinkään muihin kuin kansalaisvelvollisuuden suorittamisen keskeneräisyyteen ja siitä aiheutuviin probleemiin. Suomesta ei kenellekään alle 30 v. mieshenkilölle myönnetä ulkomaanpassia (ilman sotilasviranomaisen/siviilipalvelulautakunnan suostumusta) ennen kuin kansalaisvelvollisuus on taytetty tai siitä on saanut virallisen vapautuksen. Odotellaan nyt sitä virallista lausuntoa.

Edited by The Enigma, 19 April 2007 - 07:10 PM.

• 0
Stop saying "I know how you feel"
How could anyone know how another feels?

Guest_Sailmaid_*

Guest_Sailmaid_*
  • Guests
Ohhoh, no tuohan mielenkiintoiseksi menee. 8)
Jenkeissä vaihtariviisumin kautta olleena tiedän, että pienikin rike tai epäselyys tiedostoissa sulkee monia ovia jenkkilän suuntaan. Meilläkin toinen vaihtari oli jäädä rannalle, kun hänen papereissaan oli maininta selvittämättömistä sakoista, siis ihan minimaalisesta jutusta. Tyyppi oli ollut osallisena rattijuopumustapaukseen siten, että oli ollut juopuneen kyydissä, joka kielsi ajaneensa autoa. Ajajasta oli siis epäselvyyttä ja maininta siten hänen papereissaan. Vaikka hän olikin syytön, meinasi puolen vuoden reissu jäädä haaveeksi.

Tuossa tapauksessahan syy voi olla siis mikä tahansa, myös se, että on "suorittamassa kansalaisvelvollisuuttaan" eikä siksi pääse edes ajankohdan vuoksi mukaan. Tätä tietysti toivon, enkä halua villitä huhuja mitenkään, mutta toivottavasti Liimataisen asiat ovat ok. Olisi surullista, jos viihdyttäjänä erinomainen mies olisi ongelmissa.
Vilpittömästi ajattelen niin.

Edited by Sailmaid, 19 April 2007 - 06:15 PM.

• 0

Toni S

Toni S

I have always been here

• Members
  • 3978 posts
  • GenderMale
  • LocationVantaa, Finland

Miten te, "ensin waretan ja sitten ostan jos se on hyvä", ratkaisitte tämän ongelman ennen internettiä?

BBS, FTP, C-kasetti, tape trade, yms. Internethän on ollut olemassa iät ja ajat, joten parempi kysymyksen asettelu on erottaa aika ennenkuin Internet tuli karvalakkikansan tietoisuuteen tahi ennen mediaseksikkäitä p2p ohjelmia kuten Napster.
  • 0
'Religion is the most malevolent of all mind viruses' - Arthur C. Clarke

Live metal photography

Guest_Orion_*

Guest_Orion_*
  • Guests
Juuri tuota ennen karvalakkikansa-aikaa mä tarkoitin.
  • 0

Guest_Sir Juzzi_*

Guest_Sir Juzzi_*
  • Guests
On mp3-formaatin ansiota, että ylipäänsä aloin aktiivisesti kuuntelemaan musiikkia ja ostelemaan levyjä. Ihan oikeasti, piratismia puolustelematta.
  • 0

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users